Сайт комісії викладачів іноземних мов
Запорізького педагогічного коледжу
Четвер, 25.04.2024, 10:23
 
Who knows the language is at home everywhere
                                           Розклад занять                   Графік т/а                    Новини
Меню сайту

Форма входу

Категорії розділу
Мої статті [19]

Пошук

Наше опитування
Що є головним у професійній діяльності викладача?
Всього відповідей: 131

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Мої статті

Демянова Ю.О. Місце і функції Інтернет-сайту в процесі іншомовної підготовки майбутніх вчителів.
Місце і функції Інтернет-сайту в процесі іншомовної підготовки майбутніх вчителів
Дем’янова Ю.О.
Запорізький педагогічний коледж
 
В останнє десятиліття вже стало звичним говорити про телекомунікаційні технології навчання. Не треба бути надто спостережливим, щоби зауважити швидке поповнення нашого вокабуляру вузькопрофесійною лексикою. Погано це чи добре – портал, браузер, блог, мультимедіа – поступово стають загальновживаними словами, що привносять до характеристики людини епохи постмодерну. Зростає рівень інформаційної культури людини – не лише вміння вільно орієнтуватися в інформаційному середовищі, а й брати участь у його формуванні та перетворенні, сприяти інформаційним контактам. Усі ці суспільні метаморфози неодмінно знаходять своє відображення в системі освіти: відбувається переорієнтація професійної діяльності викладача на задоволення високих інформаційних, комунікаційних та інтелектуальних вимог сучасного замовника освітніх послуг, відбувається переосмислення ролі та функцій учителя в самому процесі навчання. Сьогодні Всепавутиння виступає безпрецедентним глобальним інформаційним ресурсом. У зв’язку з тим, що кількість користувачів Інтернету невпинно продовжує зростати, все швидше набирає обертів Інтернет-комунікація як інтерактивна форма соціальної взаємодії. В освітній галузі така тенденція спричинила появу дистанційних навчальних ресурсів. Уже давно вважається ознакою престижу навчального закладу мати власний Інтернет-сайт, тим самим пропонуючи освітні послуги значно більшій аудиторії, забезпечуючи інтерактивний діалог між студентом і викладачем. З другого боку, така самореклама навчального закладу стає вкрай необхідною в умовах конкуренції, для абітурієнтів та їх батьків – можливістю отримати повну інформацію про освітню установу, швидко зорієнтуватися щодо вибору спеціальності. Дистанційне навчання має низку вагомих переваг: гнучкість, технологічність, економічність, паралельність. Дистанційна організація процесу навчання сприяє розвитку самостійності та самоорганізації студента, стимулює творчу і пізнавальну діяльність, перетворює студента на свідомого й активного учасника навчально-виховного процесу, здатного визначити індивідуальну траєкторію в освітньому середовищі. Огляд достатньої для аналізу кількості навчальних сайтів дозволяє зробити кілька загальних зауважень. Розробляючи сайт і розміщуючи його у віртуальному просторі, варто подбати не лише про престиж окремого викладача (якщо це персональний сайт), комісії/кафедри викладачів (якщо це сайт комісії/кафедри), а й про навчальний заклад, який представляє створюваний віртуальний ресурс. Часто-густо розробники сайтів захоплюються зовнішнім його оздобленням, віддаючи перевагу формі, при цьому змістові відводиться другорядна роль. Із цього випливає, що до створення сайту як навчального ресурсу треба підходити концептуально: грамотно в плані технічному – так, щоби можна було простежити логіку в його побудові; грамотно в плані мовному – додержуючись чинного правопису, витримуючи стиль, логічно викладаючи матеріал; грамотно в плані наповненості – сайт не має містити зайвої або некоректної інформації. Одне слово – підходити професійно. Тільки за таких умов віртуальний ресурс можна вважати візитною карткою навчального закладу, повноцінним дистанційним навчальним курсом. Проектуючи навчальний сайт, треба ретельно підходити до розробки його сценарію. Основними вимогами на цьому етапі створення веб-ресурсу є функціональність, швидкість завантаження, легка навігація й низькі технічні (системні) вимоги. Перенасичення сторінок анімацією, гіперпосиланнями, різнобій у використанні шрифтів і кольорів – усе це негативні фактори, які заважають користувачам ефективно працювати на сайті. Зазначмо й те, що розробка успішного сайту – складний, тривалий процес, результатом якого має стати високофункціональний, добре відлагоджений механізм. Відповідаючи на вимогу часу, викладачі іноземних мов Запорізького педагогічного коледжу розробили Інтернет-сайт циклової комісії з метою забезпечення студентів вільним доступом до навчальної інформації, з метою індивідуалізації та демократизації (відкритості) процесу навчання. Максимальна ефективність дистанційного ресурсу досягається й тим, що сайт містить інформацію, яка стосується організації навчального процесу – розклад занять, екзаменів, графіки тематичних контролів та консультацій, положення про олімпіаду з іноземної мови, новини й оголошення, інформація для абітурієнтів, студентів, батьків – усе для повної інформаційної забезпеченості всіх учасників навчального процесу, їх організованості й дисциплінованості. Електронні адреси викладачів оприлюднені для тих, хто має необхідність отримати індивідуальну консультацію або домашнє завдання в разі відсутності на занятті. Меню сайту дозволяє легко зорієнтуватися щодо розміщення навчальної інформації. Конспекти лекцій з методики навчання іноземної мови, плани семінарських занять, рекомендована для підготовки література, екзаменаційні питання, завдання для спостереження показових уроків з іноземної мови, зразки виконання завдань, таблиці, схеми – усе, що стосується професійної підготовки майбутнього вчителя, висвітлено на сайті. Студенти також мають можливість завантажити науково-методичні розробки викладачів («Мовний портфель студента ЗПК», «Алгоритм вивчення другої іноземної мови» та ін.), інструкції щодо роботи з Інтернет-ресурсами, створеними викладачами електронними навчальними комплектами, матеріали для написання конспектів уроків з іноземної мови (вірші, римовки, пісні, фізкультхвилинки), ілюстративний матеріал для вивчення курсу «Література і культура країни, мова якої вивчається», наукові статті викладачів. Інтернет-сайт – система відкрита і вже своєю природою передбачає діалог. Зареєстровані користувачі можуть залишати свої коментарі, пропозиції, брати участь у форумах, самостійно пропонувати теми для обговорення, брати участь в інтерактивному опитуванні. Наприклад, за перший місяць «життя» сайту його користувачі підтвердили своїм голосуванням необхідність створення віртуального навчального ресурсу, при цьому за можливість навчатися дистанційно висловилися 73% респондентів. З огляду на те, що навчання іноземної мови спрямоване на комунікацію, особливою функцією Інтернет-сайту є забезпечення його відвідувачів можливістю спілкування, і цей процес, головне, зворотній і динамічний. Йдеться не лише про електронне листування з викладачем, а передусім про участь студентів у форумах. Так, організовуючи обговорення певної проблеми іноземною мовою, викладач задає лише тему, темп і тривалість іншомовного полілогу визначають його учасники, зважаючи на актуальність і цікавість теми. До Інтернет-спілкування мають змогу долучитися як найактивніші, так і студенти з невисоким рівнем володіння іноземною мовою – право вибору індивідуального темпу такого віртуального полілогу урівнює можливості й задовольняє комунікативні потреби усіх його учасників. Таким побитом спілкування відбувається в умовах психологічного комфорту (якщо порівняти з напруженням, яке відчуває слабкий студент, відповідаючи на занятті), невимушено, максимально природно й ефективно. Навчальний сайт – не лише досконала система інформування, а й ресурс, який можна ефективно застосовувати і в аудиторній, і самостійній роботі студентів. Наприклад, опція «Довідник з граматики англійської мови» містить звід основних граматичних правил, вправи на закріплення, а також відеоуроки – детальне пояснення граматичного матеріалу викладачами комісії. Таким чином, викладач на занятті може пояснити певний граматичний розділ біля дошки, запропонувати студенту виконати граматичну вправу за комп’ютером, а вдома – закріпити матеріал, переглядаючи відеопояснення, електронний конспект. Для поглибленого вивчення іноземної мови у розділі «Корисні ресурси» пропонується цілка низка додаткових Інтернет-сайтів з детальним описом розміщених на них матеріалів: лексичних, граматичних, для розвитку навичок аудіювання. Те, що інформація ця не адаптована, якраз і створює ефект повного занурення в іншомовне середовище: необхідність вільно орієнтуватися на сайті різко підвищує мотивацію та сприяє формуванню іншомовної компетентності. Окремо зупинімося на можливостях, що створює сайт для обдарованих студентів. А це, по-перше, можливість відвідувати гурток англійської мови дистанційно – виконувати розміщені викладачем на сайті завдання (розв’язувати ребуси, кросворди, обговорювати опрацьований матеріал в режимі он- та оффлайн). По-друге, – можливість читати спільний з колегами зі Швеції щоденник, що ведеться англійською мовою, та залишати за бажанням свій коментар (ось вам природна іншомовна комунікація, а не її імітація). По-третє, – можливість брати участь у створенні газети англійською мовою, надсилаючи на електронну адресу редакції авторський матеріал, та читати всі випуски газети, які щомісяця готує студентська редколегія. По-четверте, – тут же розміщуються усні теми для учасників олімпіади, завдання змагань попередніх років, імена переможців тощо. Для заохочення талановитих студентів на сайті відведений простір для публікації конкурсних творів, перекладів та кращих сценаріїв виховних заходів іноземною мовою. Згодом творча інтуїція педагога підкаже й інші форми роботи з обдарованим студентством. Усе описане, звичайно, не вичерпує освітніх можливостей Інтернет-сайту. Оскільки це система відкрита, відбувається регулярне оновлення матеріалів та інформації; зворотній зв'язок забезпечує можливість враховувати побажання користувачів та коригувати навчальний процес. Відзначаючи переваги дистанційної освіти, варто зазначити, що віртуальна комунікація навряд чи коли зможе конкурувати з традиційною формою спілкування педагог-студент-педагог, проте й ігнорувати прогресивні досягнення людства сучасному викладачеві не годиться.
Кількома реченнями підсумуймо сказане:
1. Використання можливостей навчального Інтернет-сайту актуалізує поняття самостійної роботи студентів, наповнює його новим змістом.
2. Дистанційна форма організації навчання прискорює формування навичок та вмінь студентів у продуктивних видах діяльності, оскільки збільшує інтерес до вивчення іноземної мови, перетворює цей процес на усвідомлений та вмотивований.
3. Оновлюються функції викладача як координатора пізнавального процесу й інструктора-консультанта на всіх його етапах; збільшуються вимоги до професійної підготовки викладача іноземної мови у зв’язку з високими потребами ІКТ-озброєного сучасного студентства, що, зрештою, стимулює й перетворює рутинну (на перший погляд) учительську роботу на творчий, цікавий, динамічний процес.
Категорія: Мої статті | Додав: uchilka (15.12.2009)
Переглядів: 1210 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024