Сайт комісії викладачів іноземних мов
Запорізького педагогічного коледжу
Субота, 27.04.2024, 15:27
 
Who knows the language is at home everywhere
                                           Розклад занять                   Графік т/а                    Новини
Меню сайту

Форма входу

Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архів записів

Наше опитування
Що є головним у професійній діяльності викладача?
Всього відповідей: 131

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

                                                           Глосарій за темами 1-3


Концепція навчання ІМ - сукупність узагальнених методичних положень щодо раціональної організації навчально-виховного процесу з іноземної мови в умовах, заданих соціальним замовленням і затверджених відповідними державними органами освіти, у різних типах навчальних закладів, відповідно до  кінцевих і проміжних цілей, з урахуванням відповідної мережі годин, передбаченої навчальним планом.

МНІМ - наука, що вивчає цілі, зміст, методи і засоби навчання, а також способи навчання і виховання на матеріалі ІМ. Об'єктом  методики  навчання  іноземної  мови  є  навчання,  а  її предметом - метод навчання.

Метод дослідження – це шлях одержання наукових даних про закономірності навчання, про ефективність навчальних матеріалів, способи і форми навчально-виховного процесу.

Система – це певним чином упорядкована множинність взаємозв'язаних між собою елементів, які перебувають в ієрархічній залежності та утворюють єдине ціле.

Система навчання ІМ – складна ієрархічна структура, взаємопов’язана сукупність складників якої спрямована на навчання конкретної іноземної мови.

Мета навчання ІМ – оволодіння учнями іноземною мовою як засобом спілкування і здійснення в цьому процесі виховання, освіти і розвитку особистості учня.

Іншомовна комунікативна компетенція - сукупність мовних, мовленнєвих, країнознавчих та лінгвокраїнознавчих знань і умінь, що забезпечують ефективність процесу спілкування іноземною мовою.

Метод навчанняспосіб упорядкованої діяльності вчителя та учня на шляху до поставлених цілей навчання.

Методичні прийоми  елементарні методичні дії, спрямовані на виконання конкретного завдання на певному етапі уроку.

Засоби навчання джерела одержання знань, формування умінь; інструментарій, за допомогою якого забезпечується реалізація й управління діяльністю вчителя та учня. 

Моваце нормалізована система звуків, морфем, слів та правил їх сполучення на морфологічному, синтаксичному, семантичному та логічному рівнях, тобто система знаків, що є основним засобом спілкування членів певного людського колективу, засобом переробки і передачі інформації від покоління до покоління.

Мовлення – це практичне користування мовою в конкретних ситуаціях, з визначеною метою; це  діяльність за допомогою мови.

Діяльність – процес активної цілеспрямованої взаємодії суб’єкта із середовищем.

Мовленнєва  діяльність    це  активний, цілеспрямований, опосередкований мовою та зумовлений ситуацією спілкування процес прийому і передачі мовленнєвого повідомлення в процесі соціальної взаємодії.

Мовленнєвий акт – цілеспрямована мовленнєва дія, що здійснюється згідно з принципами і правилами мовленнєвої поведінки, прийнятими в певному суспільстві; мінімальна одиниця нормативної соціомовленнєвої поведінки, що розглядається в межах прагматичної ситуації. 

Навичкапсихічне новоутворення, вироблене шляхом  вправ, завдяки якому індивід спроможний виконувати певну дію раціонально, з належною точністю і швидкістю, без зайвих витрат фізичної та нервово-психологічної енергії.

Мовленнєве уміння це заснована на знаннях і навичках готовність людини успішно здійснювати мовленнєву діяльність (МД), оптимальний рівень досконалості МД.

Вправа – це спеціально організоване в навчальних умовах багаторазове виконання окремих операцій, дій, діяльності з метою оволодіння ними або їх удосконалення.

Глосарій за темами 4-5

Фонетика розділ мовознавства, що вивчає артикуляційні  й акустичні особливості звуків мови, закономірності їх сполучуваності у мовленнєвому  потоці і пов’язані з ними позиційні зміни.

Апроксимована вимова вимова, наближена до літературної, проте допускає нефонологічні помилки, що не заважають розуміти усні висловлювання та прочитане вголос іноземною  мовою.

Мета навчання граматичного матеріалу - оволодіння граматичними навичками мовлення: репродуктивними, тобто граматичними навичками говоріння і письма, та рецептивними, тобто граматичними навичками аудіювання і читання.

Мовленнєвий, або фонематичний, слух  це здатність розрізняти   звуковий склад мовлення і синтезувати значення при сприйманні   мовлення.  

Граматика  розділ мовознавства, що вивчає закономірності будови слів мови, словосполучення і речення.

Мета навчання граматичного матеріалу - оволодіння граматичними навичками мовлення: репродуктивними, тобто граматичними навичками говоріння і письма, та рецептивними, тобто граматичними навичками аудіювання і читання.

Шкільний граматичний мінімум – спеціально відібраний граматичний матеріал, необхідний для вираження власних та розуміння чужих думок. Складається з активного та пасивного граматичного мінімумів.

Зразок мовлення це типова одиниця мовлення, що служить опорою для утворення за аналогією інших одиниць мовлення, які мають таку саму структуру.

Понадфразова єдність – відрізок мовлення, який складається з двох або більше речень, синтаксично організований і комунікативно самостійний.

 

 


Copyright MyCorp © 2024